fredag 6 december 2013

Jodå, jag är kvar här ute...


Det har stått still på bloggen. Det finns två enkla förklaringar. Måndag och tisdag hade vi i styrelsen planeringsdagar tillsammans med de anställda på kansliet vilket innebar att jag inte var på kontoret på dessa dagar. Istället satt jag i just planeringsdiskussioner om den nya organisationen inom avdelningen. Vill man, så kan man se bilder från denna på avdelning Skånes facebooksida. Den andra förklaringen till stiltjet är att jag de två dagarna efter de två första dagarna var allvarligt förkyld.

Men, nu är jag tillbaks på benen så här sista dagen på veckan. Det var skönt att jag var krasslig just denna veckan, för jag hade minsann inte hunnit nästa vecka. Då börjar jag med att vara tillgänglig förtroendevald på kansliet (förkortas TGF), vilket innebär att jag är den som ni medlemmar vänder sig till den dagen med olika frågor. Samma eftermiddag ska jag på medlemsmöte på min egen arbetsplats, Ortopeden i Lund. Dagen efter har vi styrelsemöte och på kvällen ska jag på medlemsmöte om arbetstidsavtal i Trelleborgs kommun. Både onsdag och torsdag ska jag sitta och prata lön med två olika arbetsgivare. Däremellan har jag två medlemsärenden som jag ska försöka avsluta med positivt resultat. Puh. Tur man tycker arbetet är roligt.

På söndag är det andra adverb.

(uttrycket har jag snott från en julkalender, vilken då? Tävla i kommentarsfältet)

Glöm inte släcka ljusen.

2 kommentarer:

  1. Pelle Svanslös!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det Pelle Svanslös! Gratulerar Storasyster, vinsten är din!

      Radera