måndag 23 december 2013

Peace, love and christmas

Så var den här i år igen, Julen. Jag sitter på ett relativt tomt kansli, alla anställda har semester och vi är två förtroendevalda som sitter och tar emot de så kallade akuta ärendena. Det är väl en definitionsfråga vad ett akut ärende innebär, men för vår del handlar det framför allt om ärenden som måste framställas gentemot arbetsgivare inom en viss tidsram. Och tiden är det lite ont om ibland, när vi har en sådan julhelg framför oss, med en massa röda dagar.

Jag har en massa önskningar till jul. Jag önskar mig:
- Att min son fortsätter frodas och får ett bra första helår (dvs hela året 2014, nu har han ju bara funnits i 1/6 år)
- Att min fru ska fortsätta vara helt underbar
- Att Vårdförbundets medlemmar slutar att arbeta ihjäl sig
- Att åtminstone en av mina motioner till Vårdförbundets kongress går igenom
- En potatispress

Ja, det är ett axplock. Och jag vill att Sverige slutar vara så jäkla kallt. Jag pratar inte om vädret, utan klimatet senaste året. Jag är så otroligt trött på allt hat runt omkring. Jag är trött på att varje gång jag läser en kommentar på en nyhetsartikel på t ex sydsvenskan bara se hat och avsky gentemot mina medmänniskor. Jag är också sjukt trött på rasism, främlingsfientlighet, antifeminism, ja på alla som tvunget måste hata så enormt mycket. Och på alla som blir så fruktansvärt kränkta av att andra försöker hävda sina rättigheter.

Och jag vill att Timbuktu är julvärd nästa år.


Ha en underbar jul alla. Om jag inte uppdaterar i mellandagarna (för nu har jag snart semester), ha ett gott nytt år också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar