torsdag 2 januari 2014

Framåtanda

Nu har vi så passerat nästan hela julhelgen, det är bara trettondagen som ska passeras, sen får vi vänta ett år till nästa gång. Det blev lugnt på jul och nyår för min del. Jag är nöjd med att ha tagit två semesterdagar och ha fått sovit ut ordentligt i alla fall. Vi drack två alkoholfria champagner på nyårsafton, plus en lika stark flaska vin. Både jag och min elva veckor gamla son klädde tjusigt i fluga.

Men nu är det nya tag. Det är lite luftigt i almanackan för nästa vecka vilket är bra med tanke på att vi ska ha dop, men veckan därefter så drar året igång på riktigt. Jag ser fram emot vårens höjdpunkt i Stockholm i Maj där Vårdförbundet håller kongress. Motionerna har börjat ramla in och jag har själv skrivit tre stycken som man kan hitta här:
Jag är ju då Per Bengtsson, för er som inte har läst mina tidigare inlägg, eller är helt ovetandes om mig.

Det ligger förslag om att förändra Vårdförbundet organisation. Tanken när man läser är att vi i styrelserna ska vara ute bland medlemmarna. Det är det trendande just nu. I Avdelning Skåne förändrar vi också organisationen, för att kunna vara mer ute bland medlemmarna. Jag hörde på P3 häromdagen, som också rör om i grytan bland programmen, att man vill vara ute bland folket och spela in programmen. Så nog är det en trend alltid, men jag undrar om det verkligen kommer att förändra så mycket. Jag tycker att man ska vara där ens uppdragsgivare finns, jag tycker att chefer ska vara där anställda finns och jag tycker att beslutsfattare ska vara där besluten ska tas. Men man kommer inte ifrån att det finns alltid en jäkla massa skrivbordsarbete att sköta. Och vi kan aldrig vara på mer än ett ställe samtidigt.

Men en sak är säker.

2014 kommer att bli ett höjdarår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar